Suuret varastot - nopeat toimitukset Hintatakuu Ammattitaitoinen palvelu
Rahti
(ilman ALV)

Postipaketti
Max. 20 kg   0,80 metriä
€30

Asennustelineet 2,0 m 
Max. 150 kg   2 metriä
€60

Liikuteltavat rakennustelineet 2,5 m
Max. 900 kg   2,5 metriä
€100

Rakennustelinepaketit
Max. 1200 kg   3,6 metriä
€195

Isommat rakennustelinepaketit
182 m² ja suuremmat
Alkaen €245

Katso nykyiset rahtihinnat artikkelin alta

byggstallning

Toimitusehdot


Toimitusehdoissa ”asiakasta” pidetään osapuolena, joka on sovittu tavaran vastaanottajaksi eli joko asiakas itse tai henkilö, jota asiakas on pyytänyt toimimaan puolestaan tavaran vastaanottajana.


Lisäpalvelut ja muutokset

Jotta toimitusmaksut pysyisivät mahdollisimman alhaisina, tavallisiin rahtituotteisiin ei sisälly lisäpalveluita tai muutoksia. Kassalla näkyvä toimitusmaksu koskee tavallisia rahtituotteita eikä siihen sisälly lisäpalvelut tai muutokset. Lisäpalvelut, kuten kuljetustoimeksiannon muutokset, toimituksen myöhentäminen, toimituksen aikalupaus, varastointikustannukset, palautukset, purku takalaitanostimen avulla tai vastaavat, eivät sisälly tavallisiin rahtituotteisiin. Mikäli nämä palvelut tilataan jälkikäteen, niihin mahdollisesti sisältyvät lisämaksut laskutetaan asiakkaalta jälkikäteen. Otathan yhteyttä asiakaspalveluun saadaksesi lisätietoja eri lisäpalvelujen kustannuksista.


Nouto varastolta

Useimmille tuotteille on saatavilla nouto sisäisistä tai ulkoisista varastoista. Mikäli nouto varastolta on mahdollinen toimitustapa, se ilmaistaan kassalla. Mikäli toimitustapa puuttuu kassalla, otathan yhteyttä asiakaspalveluun.
Varastolta noudettaessa asiakas vastaa kuormauksesta ja kuorman kiinnityksestä.


Osatoimitus

Solideq.fi toimittaa useista sisäisistä ja ulkoisista varastoista. Siksi tilaukset voidaan lähettää useammissa erissä. Asiakas maksaa vain yhden toimitusmaksun tilausta kohti, vaikka tilaus toimitettaisiin erissä. Mikäli asiakas pyytää osatoimitusta (esimerkiksi jos toimitukset halutaan eri osoitteisiin), ylimääräiset toimitusmaksut laskutetaan asiakkaalta.


Toimitusaika

Normaaleissa olosuhteissa tilaukselle varataan kuljetus 1–4 päivässä tilauksen vastaanottamisesta. Aikaa, joka meiltä kuluu varastosta puuttuvien tuotteiden odottamiseen sekä tilauksen keräämiseen ja pakkaamiseen, kutsutaan lähtevän toimituksen käsittelyajaksi. Lähtevään toimitukseen kuluva käsittelyaika riippuu tuotteiden saatavuudesta, varastotilanteesta ja tilauskannasta. Tiedossa olevista pidentyneistä lähtevän toimituksen käsittelyajoista ilmoitetaan tuotesivuilla ja/tai kassalla.
Jos toimitusta ei saada lähtemään annetussa ajassa, asiakkaalle ilmoitetaan viipymättä myöhästymisen syy ja kerrotaan uusi mahdollinen aika toimituksen lähettämiselle. Toisaalta jos emme pysty korjaamaan virhettä kohtuuajassa ja toimitusajalla on oleellinen merkitys, asiakkaalla on oikeus peruuttaa kauppa. Tämä koskee myös erikoistilauksia.
Varaamme kuljetukset pääasiassa DHL Freightiltä. Muiden huolintaliikkeiden käyttö on mahdollista poikkeustapauksissa. Jos asiakas on ilmoittanut sähköpostiosoitteensa tilausta tehdessään, hänelle lähetetään sähköpostiviesti, kun tilaukselle on varattu kuljetus. Normaalisti tilaukset toimitetaan 1–4 työpäivässä, kun niille on varattu kuljetus. Voit etsiä lähetyksen sähköpostiviestissä olevien tietojen avulla DHL:n asiakaspalvelusta (puh. +358 20 5333) ja saada tarkempaa tietoa arvioidusta toimitusajasta. Aikaa, joka kuluu huolintaliikkeeltä lähetyksen noutamiseen meiltä ja kuljettamiseen asiakkaalle, kutsutaan kuljetusajaksi. Kuljetusaikaan vaikuttavat tuotteiden mitat, niiden määrä sekä joidenkin paikkakuntien aikataulurajoitukset.
Mikäli toimituksen aikalupauksesta ei ole erikseen sovittu, Solideq.fi ei korvaa kustannuksia, jotka aiheutuvat asiakkaalle toimituksen myöhästymisestä. Asiakas vastaa siitä, ettei varaa esimerkiksi työntekijöitä ennen tavaran vastaanottamista ja tarkistamista.


Toimitusosoite

Toimitus tapahtuu tilausta tehdessä annettuun osoitteeseen. Toimitusosoitetta ei voi yleensä muuttaa sen jälkeen, kun tilaukselle on varattu kuljetus. Katso tiedot yltä kuljetustoimeksiannon muuttamiseksi. Solideq.fi pidättää oikeuden kieltäytyä tilauksesta, jos osoittautuu, ettei huolintaliike pysty toimittamaan annettuun toimitusosoitteeseen.
Vastaanottaja vastaa, että tie toimitusosoitteeseen on kulkukelpoinen auton ja perävaunun muodostavalle yhdistelmälle. Mikäli olosuhteet ovat sellaiset, että paikalle pääsee vain vetoautolla, tästä on ilmoitettava Solideq.fi:lle tilauksen tekemisen yhteydessä. Jos huolintaliikkeen on veloitettava lisämaksu pelkän vetoauton käytöstä, se laskutetaan edelleen asiakkaalta.

Toimitus saarille

Toimitettaessa saarille, joille ei ole siltayhteyttä, sovitaan erikoistoimituksesta hinnan sekä toimitusajan ja -tavan osalta. Saariston saarille toimitettaessa voimassa on rahtimaksu, joka ilmoitetaan tilauksessa mantereella sijaitsevaan kiinteään osoitteeseen. Asiakas vastaa itse kuorman purusta mantereen kiinteässä osoitteessa ja jatkokuljetuksesta saarelle. Pyydämme asiakasta kuitenkin ilmoittamaan toimitusosoitteen aina saarelle asti tilausta tehdessään, sillä se vaikuttaa kuljetusvaraustemme käsittelyyn. Ahvenanmaan toimituksiin sovelletaan tavallisia kuljetusehtoja.


Kuorman purku

Ennen purkua

Huolintaliikkeet toimittavat normaalisti arkisin klo 7–17. Huolintaliikkeet ilmoittavat toimituksesta tekstiviestillä tai puhelimitse ennen toimitusta. Asiakas vastaa siitä, että on tavoitettavissa puhelimitse vastaanottaakseen toimitusilmoituksen sekä paikan päällä toimitusosoitteessa vastaanottaakseen toimituksen. Mikäli asiakasta ei saada kiinni puhelimitse tai hän ei ole toimitusosoitteessa, huolintaliike saattaa joutua veloittamaan lisämaksun toimitusesteestä. Tämä laskutetaan edelleen asiakkaalta.

Peruskuljetus

Tavarat toimitetaan toimitusosoitteeseen yleensä purkamatta. Tällöin asiakas vastaa tavaroiden purusta kuorma-auton lavalta. Toimitukset tapahtuvat yleensä sivusta lastattavalla perävaunuyhdistelmällä. Suuret tavarat on purettava koneellisesti, kuten trukilla tai pyöräkuormaajalla. Mikäli toimituksen yhteydessä avustaa useampia henkilöitä, kuorman purku käsin on hyväksyttyä pienten tavaroiden toimituksessa. Kuljettaja ei voi auttaa kuormaa käsin purettaessa.

Asiakas vastaa, että kuorman purku tapahtuu alle puolessa tunnissa. Mikäli purkuaika ylittää puoli tuntia, huolintaliike saattaa joutua veloittamaan lisämaksun toimitusesteestä. Tämä laskutetaan edelleen asiakkaalta.

Mikäli muuta ei ole sovittu, toimitukset tapahtuvat Incoterms 2010 DDP ”Delivered duty paid” eli ”toimitettuna tulli maksettu” -ehtojen mukaisesti.

Huomaathan, että suurin osa telinetuotteista on yli 2,5-metrisiä, minkä johdosta tuotteita ei voi taivuttaa kuorma-auton lavalla. Siksi joissakin kuorma-autoissa olevaa takalaitanostinta ei voi välttämättä käyttää kuorman purkamisessa. Mikäli purkuaika ylittää puoli tuntia tai mikäli purku ei onnistu koneellisesti tai käsin, huolintaliike voi joutua ohjaamaan lähetyksen terminaaliin ja yrittää toimitusta myöhemmin uudelleen. Tällaisessa tapauksessa toimitusesteestä johtuva lisämaksu laskutetaan edelleen asiakkaalta.

Nosturipurkaminen

Nosturipurkaminen on valittavissa tiettyjen tuotteiden toimitukseen. Valinta tehdään kassalla. Nosturipurkamisen osalta tavaroiden purkamisesta vastaa huolintaliike. Asiakas vastaa kuitenkin edelleen siitä, että on paikalla toimitusosoitteessa tavaroita vastaanottamassa sekä siitä, että tie toimitusosoitteeseen on kulkukelpoinen.

Nouto terminaalista

Jos purku tuottaa vastaanottajalle hankaluuksia, hän voi pyytää noutoa terminaalista. Noutoa terminaalista pyydetään viestillä asiakaspalveluun tilauksen tekemisen yhteydessä. Asiakkaalle ilmoitetaan tekstiviestillä tai sähköpostilla, kun tavara on saapunut terminaaliin. Asiakas vastaa tavaran noudosta säilytysajan puitteissa. Mikäli asiakas ei nouda tavaroita ennen säilytysajan päättymistä, tavaroille saatetaan pyytää palautus. Tällöin huolintaliike veloittaa noutamattomista tavaroista maksun, joka laskutetaan edelleen asiakkaalta.


Kuljetusvauriot ja -poikkeamat

Solideq.fi on vastuussa kaikista vaurioista, jotka syntyvät kuljetuksen aikana sovittuun toimitusosoitteeseen.

Mikäli ei tilattu nosturipurkamista tai purkua takalaitanostimella, kuljetettaviin tuotteisiin ei kuulu purkua. Sellaisessa tapauksessa Solideq.fi ei vastaa vaurioista, jotka syntyvät tavaroiden purkamisen aikana.

Toimituksen yhteydessä on tärkeää, että vastaanottaja suorittaa tavaroille kokonaisvaltaisen tarkastuksen kuljetuksen aikaisten vaurioiden havaitsemiseksi. Mikäli tavaroiden tai pakkausmateriaalien vaurioituminen huomataan jo toimitusta vastaanotettaessa, vastaanottaja on vastuussa siitä, että vauriot merkitään muistiin rahtikirjaan. Solideq.fi ei voi suorittaa korvausta tuotevaurioista, mikäli rahtikirja allekirjoitetaan ilman merkintää tuotevauriosta. Se, että asiakas dokumentoi tuotevauriot valokuvaamalla, helpottaa tuotevaurioiden käsittelyämme.

Mikäli tavaran vauriot ovat merkittäviä, vastaanottaja voi kieltäytyä toimituksesta. Tapauksissa, joissa tavaran vauriot ovat merkittäviä ja asiakas kieltäytyy ottamasta vastaan tavaraa, asiakas vastaa siitä, että hän viipymättä ja viimeistään neljä (4) työpäivää purkupäivästä lukien ilmoittaa vaurioista asiakaspalveluun.

Toimitus voidaan kuitenkin hyväksyä pienien tai osittaisten vaurioiden osalta. Jos asiakas hyväksyy pieniä tai osittaisia vaurioita sisältävät tuotteet, hän vastaa vaurioiden rahtikirjaan kirjaamisen lisäksi siitä, että vaurioista ilmoitetaan viipymättä ja viimeistään neljän (4) työpäivän sisällä purkupäivästä asiakaspalveluun.

Kaikki tuotteet on viipymättä vastaanottamisen jälkeen tarkistettava kokonaisuudessaan sellaisten piilevien vaurioiden havaitsemiseksi, joita ei voitu huomata toimitushetkellä. Mikäli asiakas huomaa piileviä vaurioita, hän vastaa siitä, että ilmoittaa niistä asiakaspalveluun viimeistään neljän (4) työpäivän sisällä purkupäivästä.

Solideq.fi ei voi jättää korvaushakemusta tavaravaurioista, mikäli niistä tehty ilmoitus saapuu yli neljä (4) päivää purkupäivästä.

Väärin toimitetut tuotteet

Mikäli tilaus osoittautuu väärin toimitetuksi asiakas vastaa siitä, että hän viipymättä ja viimeistään kahdenkymmenen (20) työpäivän sisällä purkupäivästä ilmoittaa asiasta asiakaspalveluun. Katso erilliset palautuksia koskevat ehdot.


Toimitukset elinkeinonharjoittajille

Mikäli muusta ei ole sovittu, elinkeinonharjoittajia koskevat seuraavat ehdot: Incoterms 2010 DDP ”Delivered duty paid” eli ”toimitettuna tulli maksettu”.
Tällä sivulla määriteltyjen ehtojen lisäksi elinkeinonharjoittajille toimitettaessa sovelletaan Pohjoismaisen speditööriliiton yleisiä määräyksiä 2015.